Siguranță

Siguranță

Autobuzul si autocarul prezinta un grad extrem de mare de siguranta pentru transportul pasagerilor, in raport cu alte mijloace de transport terestru de persoane.

Siguranta autobuzului include:

• siguranta pasiva, care cuprinde rezistenta la socuri si vibratii, eliminarea muchiilor ascutite periculoase, instalarea de bare si manere de sustinere precum si cordoane de sustinere pe barele de sustinere inalte care, desi sunt prevazute in mod obligatoriu in reglementari, la noi lipsesc cu desavarsire. Aici intra si podele cu prinderi ranforsate pentru scaune, parbrize din sticla laminata si multe alte elemente de securitate;

• siguranta activa, care se refera la anumite sisteme ale vehiculului cum sunt calitatea franarii, controlul automat al vitezei si existenta limitatorului de viteza maxima constructiva, la 100 km/h, precum si a altor sisteme moderne cum sunt:

— Automatic Brake System (ABS);

— Electronic Brake System (EBS) – sistem electronic automat, la care un modul receptioneaza comanda soferului pe care o transmite prin intermediului unui calculator unitatii de control a motorului care, la randul ei, transmite semnalele de presiune la fiecare cilindru de franare, luand in considerare semnalele primite de la senzorii care supravegheaza turatia rotilor, starea drumului si sarcina pe axe.

— Electronic Stability Programme (ESP) formeaza o platforma tehnologica alcatuita din sistemul de franare EBS si controlul dinamicii vehiculului, asigurand astfel stabilitatea generala a acestuia in functie de comanda directiei, abaterea de la directia de deplasare a vehiculului, acceleratia laterala etc. Acest sistem asigura stabilitatea autobuzului in toate situatiile, prevenind deraparea la franare si ruliul periculos, cauzat de manevrele dinamicii vehiculului.

 

 

Conditiile generale care trebuie indeplinite de autobuze si autocare, cu un nivel sau cu etaj, mai ales cele referitoare la siguranta lor, sunt indicate in directiva 2001/ 85/CE (care se refera atat la autobuzele simple sau articulate cu un nivel cat si la cele cu etaj) precum si in Regulamentele CEE – ONU nr. 36 amendament nr. 3 (autobuze cu un nivel) si nr. 107 (autobuze cu etaj). La acestea, se adauga Regulamentul nr. 66 privind incercarile de rasturnare a autobuzului. Dintre aceste cerinte pot fi subliniate urmatoarele:

• Incercarea la stabilitate (care se poate realiza si prin calcul), atunci cand autobuzul este amplasat alternativ, pe fiecare parte, pe o suprafata care formeaza un unghi de 28 de grade in raport cu orizontala;

• Incercarea de rasturnare laterala a autobuzului, care se poate efectua pe intregul vehicul sau pe o sectiune a acestuia sau – pentru a evita o incercare distructiva, prin calcul;

• Protectia impotriva riscurilor de incendiu, care se refera indeosebi la instalatia electrica si de carburant, si folosirea materialelor neinflamabile sau ignifuge ori a placilor termoizolante in zonele foarte calde;

• Iesirile de serviciu si de securitate cum sunt usile, geamurile, trapele de evacuare (inclusiv de pe acoperis sau din podea). Usile automate trebuie sa se reinchida automat dupa deschidere, la un anumit interval, iar daca in acest timp pe scara se afla un pasager, intervalul de inchidere se extinde pana la eliberarea scarii;

• Amenajarea interioara, indeosebi amplasarea si fixarea scaunelor, constructia si dimensiunile treptelor de acces, a coridorului si platformelor de acumulare. O atentie deosebita se acorda problemelor legate de persoanele cu mobilitate redusa (platforme speciale de urcare pentru carucior, amplasarea si caruciorului in timpul mersului etc).

 

Calitățiile noastre

Suntem profesioniști

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Cinstiți și de incredere

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Dedicați calității

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Mereu încercăm să ne îmbunătăţim

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.